MM 20 Rock-Funk Licks, LICK 6

LICK 6
Lick nr 6 oparty jest o 1 i 2 schemat pentatoniki molowej D.
Jest tu nieparzysta wartość o nazwie kwintola, Mamy 5 dźwięków na jedną ćwierćnutę. W nutach możecie to bardzo łatwo dostrzec, nuty są rytmicznie pogrupowane po pięć dźwięków i mają oznaczenie 5 nad całą grupą nut. Znajdziemy tu krótki patern, którym ogramy 1 i 2 schemat pentatoniki z użyciem techniki hybrydowej. Potem rozłożymy akord dm7 i dodamy do niego kwartę(4) i kwintę zmniejszoną (b5- blue note). Cały lick zapętla się dwa razy więc mamy dwie różne końcówki. Do dzieła!
ZOBACZ FILM

MM-Lick-6_200png
Tym razem wybieram dwa fragmenty do dalszej pracy!
MM-Lick-6_200_3png

Fragment I
- mamy tu krótki powtarzający się patern(niebieskie prostokąty), którym połączyliśmy 1 i 2 schemat pentatoniki. Wyćwicz najpierw pierwszy fragment. Potem poćwicz przechodzenie nim na inne struny. Na końcu spróbuj połączyć nim inne schematy pentatoniki. Np 5 i 1, 4 i 5, 3 i 4 itd... Niektóre mogą być bardzo trudne do opalcowanie lub rozciągnięcia palców ale warto się pomęczyć! 

Fragment II - to rozłożony akord Dm7 z kwartą(4) i obniżoną kwintą(b5, blue note) ale zaczynamy grać go od septymy i całość powtarzamy o oktawę wyżej. Możemy poćwiczyć taki układ na innych akordach w skali. Podarujemy sobie kwartę i obniżoną kwintę i skupimy się na graniu kolejności septyma, pryma, tercja i kwinta.
Dm7 to dźwięki C, D, F, A, akord Fmaj7 to E, F, A, C,
akord C7 to Bb, C, E, G i akord półzmniejszony Em7b5 to D, E, G, Bb i powtarzamy każdy akord w oktawach. W ten sposób dostaliśmy 4 schematy akordów z septymą, które występują w skali. Xm7, XMaj7, X7 i Xm7b5.

Miłej pracy życzę!

Zapisując się do Newslettera będziesz miał/a możliwość pobrania wszystkich materiałów z cyklu MM 20 Rock-Funk Licks w formie pdf, gp5, gpx, mp3 zagrywka i mp3 podkład.