MM 20 Rock-Funk Licks, LICK 3

Lick 3
Lick 3 prawie w całości oparty jest na 5 i 1 schemacie pentatoniki molowej D.
W jednym miejscu dodatkowo pojawi się dźwięk E ,który pochodzi ze skali molowej(eolskiej) D i pojawi się też dźwięk Ab czyli Blue Note w odniesieniu do naszej toniki czyli dźwięku D. Będzie tu sporo techniki Hybrydowej! Czyli prawą ręką dźwięki będę wydobywał kostką i palcami. Taka mieszana technika.
Zobacz FILM

MM-Lick-3_200png

Standardowo wybrałem trzy fragmenty do dalszej pracy.

MM-Lick-3_200_1png

Fragment I - Krótki schemat grany techniką hybrydową. Spróbuj użyć tego schematu i ograć nim wszystkie schematy pentatoniki molowej! Wykorzystaj tą frazę wertykalnie(tak jak w licku 3) i horyzontalnie. Tłumaczenie -  wertykalnie to inaczej pionowo (obrazowo z dołu go góry),
horyzontalnie to inaczej poziom (obrazowo z lewej do prawej).
Dość istotne jest tutaj opalcowanie, wyjdzie parę różnych możliwości opalcowania tej powtarzającej się frazy i będą one wynikały z ogrywanego aktualnie schematu lub fragmentu pentatoniki. Czasami chwila zastanowienia znaczeniu ułatwi nam granie!

Fragment II - pojawia się dźwięk z poza pentatoniki molowej D czyli dźwięk E. Jest to drugi stopień skali molowej(eolskiej) D. Mamy tutaj uderzenie dźwięku E, następnie podciągnięcie o pół tonu i pull-off. Na samy końcu dodajemy dźwięk C na drugiej strunie. Podobny zabieg zastosowałem w licku 2 (fragment III).

Fragment III - tutaj pojawia się blue note czyli dźwięk Ab. Z tego dźwięku, techniką hammer-on przechodzę na dźwięk A. Znajdziemy tu jeszcze slajd, który wykorzystuję do przemieszczania się na drugiej strunie. I to chyba na tyle!

MM-Lick-3_200_1_200png

Miłej pracy życzę!

Zapisując się do Newslettera będziesz miał/a możliwość pobrania wszystkich materiałów z cyklu MM 20 Rock-Funk Licks w formie pdf, gp5, gpx, mp3 zagrywka i mp3 podkład.